Vegetarisk Flower Power tårta

Som tack gjorde jag denna färggranna Flower Power tårtan till min fina arbetskamrat.
Tyvärr blev den stora tårtbottnen inte så som jag ville utseendemässigt, men smaken var ingen att klaga på!



Tårtan bestod av
Ljus tårtbotten
Hallonmousse
- vegetarisk
Vaniljmousse - vegetarisk
och var spacklad med smörkräm smaksatt med vanilj

Som ni vet är det normalt en massa gelatin i mousserna men eftersom min arbetkamrat är vegetarian så tog jag helt enkelt bort all gelatin från receptet och det blev faktiskt väldigt bra.

Det enda jag gjorde anorlunda var att jag vispa grädden ännu hårdare än vanligt och till hallommoussen tillsatte jag lite mazenamjöl för att få den lite fastare.
Jag spritsade även en "mur" av smörkräm längs med kanterna på tårtbottnarna för att mousserna inte skulle rinna ut när jag la på nästa lager. Det gör jag även ibland till andra tårtor, men dock inte lika hög mur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0