LCHF Kladdmuffins

I fredags var det min tur att baka fredagsfikat på jobbet.
Jag bakade Tigerkaka och LCHF Kladdmuffins.
Eftersom vi har några stycken som följer LCHF så tyckte jag det var synd om dom inte skulle få fika med oss andra.
Receptet hittade jag på www.recpet.ninasmat.se
 
Muffinsen blev mycket godkända av både LCHF-arna och även de andra kollegorna!!
 
  

Ingredienser:
2 ägg
100g Riktigt smör
½ krm äkta vanilj (vaniljpulver)
¾ dl grädde
100g mörk choklad (högprocentigt) jag valde en 75% Choklad men Mint
 
Gör såhär:

Sätt ugnen på 175 grader

Vispa äggen, så fluffigt det går.

Smält smöret och bryt ner chokladen i, rör tills chokladen smält.

Vispa ner grädden i äggsmeten och vaniljen, tillsätt chokladsmeten och vispa tills det blandas ordentligt.

Häll upp i muffinsformar ca:12 st, fyll till hälften (aluminium) och grädda 6-8 min.

Låt svalna kallt, gärna ett par timmar, vill man stoppa dom i frysen går det alldeles utmärkt och är en perfekt kaka att ta med när man ska åka nånstans.

 

Serveras gärna med en stor klick grädde och hallon!! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0