Kycklingsallad

Eller som jag egentligen kan kalla denna: Kycklingsallad a la Camilla, eftersom min fina vän Camilla har gjort något liknande, kom tyvärr inte ihåg hur hon sa att hon gjorde exakt...
Så detta blir instället på mitt sätt men med inspiration från hennes fantastiskt goda kycklingsallad!!!
Denna lunch är, förutom fettsnål såklart, mycket mättande och GOD!
 
Receptet blir till ca 4 pers.
 
 
Ingredienser:
6 st små kycklingfiléer
(finns att köpa fryst i påse, kom inte ihåg vad de kallas tyvärr)
Soya
Kycklingkrydda
4 st Kokta ägg
Sallad (den du gillar)
Tomater
Gurka
Paprika
Majs
ev. fetaost, soltorkade tomater och/eller dressing
 
Gör såhär:
Börja med att tina kycklingfiléerna. Lägg dom sedan i en ugnssäker form och häll på soya och kycklingkrydda efter smak.  Vänd sedan på kycklingen så att dom är helt "marinerade".
Tillaga dom mitt i ugn 175 grader i ca. 15-20 minuter.
Hårdkoka äggen.
Skölj och hacka upp all sallad och grönsakerna. Såklart kan du ta de grönsaker som du tycker om bäst!
 
Lägg nu upp på tallrik.
Börja med salladen, sedan grönsakerna och sist lägger du på kycklingen och äggen som du har delat i halvor.
Och om du vill fetaost, soltorkade tomater och/eller dressing.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0